kankamodra

Reference klientů naší poradny:

>Jana – školák a předškolák (1/2016)

Dobrý den,

ráda bych se s ostatními rodiči podělila o zkušenosti, které jsem získala při návštěvách v pedagogické poradně u Kláry Benešové. Do poradny jsem začala s Danielem chodit, když byl ve druhé třídě. V té době se Danielovi trochu zhoršil prospěch, učením jsme trávili hodně času, ale bez očekávaného úspěchu. Na rozdíl od první třídy, byla druhá třída pro Daniela asi příliš velkým soustem – sčítání a odčítání do sta, násobilka, angličtina, čtenářský deník, gramatika…. Nešlo o nic závažného, ale měla jsem pocit, že něco možná není v pořádku.

Kláře se podařilo velmi rychle Daniela „poznat“ a díky jejím doporučením, které jsme plnili, se Danielův prospěch zlepšil a učivo ovládá. Učení jde snadněji a rychleji. Dnes je Daniel ve třetí třídě. Ke Kláře chodíme už jen občas, třeba když jsme se zadrhli na tom, jak se dobře naučit vyjmenovaná slova. Ráda bych touto cestou povzbudila ostatní rodiče, aby se nevzdávali.

S mladším synem Honzou v současnosti docházíme ke Kláře na předškolní program. Nechtěla jsem ponechat nic náhodě. Klára zjistila u Honzy při testu školní připravenosti řadu drobných nedostatků včetně zbrklosti a nepozornosti. Honzu předškolní cvičení baví a vidím u něj velký pokrok, který mi potvrdila i paní učitelka z mateřské školy.

Kláro děkuji za Vaši pomoc mým synům a za oporu, kterou jste mi poskytla. Přejeme Vám i ostatním rodičům hodně veselých a spokojených dětí. Jana

 

>Veronika Hrubá – školák Kristýna (1/2016)

Chtěla bych tímto poděkovat Kláře Benešové za profesionální a pozitivní přístup, trpělivost a doporučit její služby ostatním rodičům a jejich dětem. Poradnu navštěvuji s Kristýnou již dva roky. Kristýna má dyslexii a dysortografii, kterou jí diagnostikovali ve státní poradně. Paní Benešová nám poradila jak se učit, jak zlepšit pozornost, výdrž a jak pracovat se stresem. Její doporučení nebyla určena pouze Kristýně, ale i mě. Kristýně také pomohlo, že byla paní Benešová v kontaktu s její třídní učitelkou a podařilo se sjednotit přístup. Kristýna je dnes ve škole hodnocena bez úlev s vysvědčením bez trojek. Děkujeme. Veronika a Kristýna

 

>Školák a předškolák - Pavla Černá (10/2015)

Kláru Benešovou jsem si vybrala na doporučení mé sousedky, kdy jsem začala hledat řešení doučování pro mého syna Vojtu. Do určité doby měl samé jedničky, takže jsem byla uchlácholena, že je vše v pořádku a vůbec jsem necítila potřebu se s ním učit. Vždy jsem jen dohlížela, zda má napsané domácí úkoly. Bohužel v pololetí druhé třídy najednou Vojta napsal ani ne polovinu testu z matematiky a češtiny. Prý to nestihl a hlavně nepochopil. Začala jsem zjišťovat, že mu vlastně spoustu věcí nedošlo. Například nechápal k čemu je vůbec dobrá matematika, v češtině nechápal zadání a v angličtině si pamatoval jen to, co se učil už ve školce. Byl jako houba, která do sebe nasákne nějakou informaci v době probírání látky ve škole, následně ji s radostí pustí, ale nic v něm bohužel nezůstává.

Klára si nás naštěstí vzala „pod křídla“. Zaměřila se s Vojtou na vše podstatné. Vrátili jsme se zpět k základům první třídy, kde vše důkladně projela, co Vojta pochopil, co ne a začali jsme všichni pracovat na tom, aby se vše v té dětské hlavičce propojilo. Bylo to samozřejmě z počátku trochu náročnější, museli jsme s Vojtou dělat denně úkoly a číst včetně pochopení textu. Za půl roku jsme však dohnali celou první třídu, druhou třídu a naštěstí do třetí Vojta vykročil už s tím, že má hlavu připravenou na čerpání znalostí třídy třetí, která je jedna z náročnějších.

Díky Kláře jsem zjistila, že každé dítě potřebuje jiný styl učení, jinou motivaci a Klára pro mne byla vždy studnicí moudrosti jak dítěti vysvětlit a podat chybu jako ohromné plus, včetně motivace s tím něco udělat. Ke Kláře docházíme stále, protože chci aby s Vojtou vždy projela co utkvělo, co ne, abychom ověřili probíranou látku. Narodila se nám totiž o prázdninách holčička a tak trochu nestíhám. Individuální přístup Kláry se mi u Vojty velmi osvědčil a z hodin většinou odcházíme stylem: „Mami, já u Kláry chci zůstat, mě s ní učení baví.“ ☺

Vojta má o 3 roky mladšího brášku, Davídka, který šel letos v září do první třídy. Jelikož jsme za Klárou docházeli s Vojtou, pro jistotu jsme se dohodli i na spolupráci ohledně Davídka. Klára nám Davídka bravurně připravila do školy, projela s ním Maxíka a v září nám šel do první třídy úžasně sebevědomý školák. Ještě nyní stále čerpá z návštěv u Kláry, přičemž má čas přirozeně vstřebávat školu i si hrát.

Kláro, upřímně a s nesmírnou úctou děkujeme!

Pavla Černá, máma Vojty a Davídka

PS: A až bude čas, rozhodně přijdeme i s naší dcerkou ☺!

 

>Školák a předškolák - H. R. (10/2015)

Velmi ráda bych povzbudila všechny rodiče kteří mají stydlivé, úzkostné či méně průbojné dítě jako já. V našem případě nám dcera ze dne na den začala "stávkovat" způsobem že plakala, zvracela a odmítala myšlenku chodit do školky. Snaha z mojí strany byla maximální, přesto jsem příčinu těchto obtíží neodhalila. Vzhledem k tomu, že v psychologických poradnách pro děti byly dlouhé čekací doby, pátrala jsem i na internetu a objevila paní Kláru Benešovou se kterou moje dcera absolvovala program "MAXIK" který ji velmi bavil, ale největší dojem na ni udělala paní Klára.

Klára je neuvěřitelně empatický člověk a dcera si ji zamilovala, během krátké doby se z dcery stala usměvavá, sebevědomější holčička a změnu brzy zaregistrovaly i paní učitelky ve školce, v psychologické poradně dopadla dcera taktéž výborně. Moje obavy o to jak dcera zvládne nástup na ZŠ byly přehnané a přesto, že začátky byly krušné, Klára nám vždy pomohla a vymyslela způsob jak danou překážku zábavnou formou zvládnout. V současné době chodí dcera do druhé třídy, Kláru stéle navštěvujeme a otevřeně přiznávám, že je velká podpora i vodítko pro mě samotnou, vede nás učit se neklasickou formou a způsobem být vždy o malý krůček napřed tak, aby si dcera mohla školy užívat a nebyl to pro ní stres, vzhledem k její úzkostnější povaze.

Všem rodičům držím pěsti a přeji Vám pevné nervy při učení s dětmi, občas je to náročné, ale výsledek stojí opravdu za to!!

Nevěřila bych, že si dcera ve 2. třídě bude úkoly vypracovávat sama.

Kláro moc Vám za vše ze srdce děkuji.

H.R.

 

> Předškolák - Boháčovi (11/2014)

Milí rodiče,

K paní Kláře jsem začala se synem chodit již téměř před rokem, kdy jsme měli jasný odklad školní docházky, a mně bylo jasné, že pokud se na školu nezačneme trošku připravovat, budeme to mít oba v první třídě těžké a to i přes ten odklad. Navíc si syn nese genetickou predispozici pro dysfunkce, je velmi neposedný a emočně nevyvážený, zadrhává v řeči.

Na první hodinu k paní Kláře jsem šla s mírnými obavami, jelikož ze zkušenosti s Tedíkem vím, že se mu jen tak někdo „nezalíbí“, Avšak jeho slova, když jsme odcházeli domů „Mamko, ta se mi líbí, sem budeme chodit“, mě přesvědčila, že i ta dálka, kterou pravidelně jezdíme (téměř hodinu MHD tam a další zpět) bude stát za to.

Syn je jedináček, vždy zvyklý, že na něj byl dostatek času a téměř vše se přizpůsobovalo jemu, tudíž začátky byly těžké – zvyknout si na to, že je potřeba pravidelně dělat něco, co ho moc nebaví a co zatím nevidí jako potřebné (Proč to musím dělat já a ne ostatní děti ve školce?). Ale zvládli jsme to, a i když se mu úplně pokaždé nechce a dává to výrazným způsobem najevo, vždy se nám paní Klára snaží program trošku obměnit, aby to syna stále bavilo.

Maxíka již končíme, avšak docházet budeme dále, určitě až do té doby, než půjde syn do školy. Za tu dobu, co k paní Kláře chodíme, vidím obrovský posun v grafomotorice, syn již ví, jak správně napsat číslice, učíme se písmenka, trénujeme sluchové vnímání, soustředění…. Ale hlavně, již je zvyklý na to, že „úkoly“ musí dělat pravidelně!

Není to však jen o dítěti, změnou musejí projít i rodiče, najít si každý den čas na to, aby si „úkoly“ připravili, s dítětem je vypracovali, poté je pochválili a to vše beze spěchu a s radostí, jelikož naše nálady a nadšení se samozřejmě přenášejí i na děti samotné.

Přeji všem dětem i rodičům, ať vydrží, úspěchy se brzy dostaví!

Lucka Boháčová

 

> Předškolák - Šlingrovi

Milá Kláro,

ráda bych se s Vámi podělila o radost, kterou sdílíme s naší Barborkou po dvou měsících nástupu do školy!

Důvod, proč zrovna s Vámi, je zcela zřejmý! Kdyby mi před půl rokem, než jsme se poprvé setkaly, někdo řekl, že Barborka své první kroky ve škole zvládne s takovou pohodou, nevěřila bych tomu. Naopak nás všichni od nástupu do školy zrazovali, až skoro varovali! Byla jste první, kdo ji nehodil přes palubu s komentářem, že to nezvládne.

A to i přes prvotní velmi složitou komunikaci, díky jejímu handicapu nedostatečnému porozumění řeči a s tím spojenou nepozorností.

Vaší trpělivostí, radami s přípravou a souborem 15-ti lekcí Maxíka jste jí dokázala natolik zaujmout, že se zlepšovala doslova před očima. Dnes Barborka dokáže s přehledem sekundovat svým lépe od přírody vybaveným spolužákům.

Barborka v pohodě komunikuje a zvládá jak čtení, tak ostatní předměty.

Pokud by tomu Barborka rozuměla, že ta teta –paní učitelka, ke které pravidelně jezdila a dostávala od ní hromadu úkolů, je ten, díky komu mohla do školy nastoupit se svými kamarádkami z mateřské školky, určitě by Vám za to poděkovala. A tak to velmi ráda udělám za ni ☺ Díky!

Přejeme hodně dalších úspěchů při práci s dětmi, rozdávejte dál optimismus a podporujte v nich radost z  poznávání nových věcí. 

Všem budoucím klientům držíme palce, přejeme hodně trpělivosti a pevné vůle při práci! Vydržte, nenechte se odradit počátečními nezdary. Stojí to za to. Odměnou Vám bude šťastné dítko chodící rádo do školy.

Barborka s celou Šlingrovic rodinkou

 

> Školák 1. třída - Karel a Jana

Rádi bychom se podělili o zkušenost, kterou jsme získali v pedagogické poradně u paní Benešové. Do poradny jsme začali chodit s dcerou v květnu 2014, dcera tehdy chodila do první třídy. Měli jsme pocit, že první třídu dcera zvládá, jen “tak tak“, nejvíce nás trápilo její nečitelné a pomalé písmo (zhoršené známky z psaní), číslice byly také kostrbaté a například nebyl poznat rozdíl mezi 0 a 6. Celkově nebyla ze školy moc nadšená.

Paní Benešová nám při první návštěvě vysvětlila a ukázala, kde je problém, předvedla a doporučila vhodné psací potřeby, ukázala, jak samotné psaní cvičit. Na konzultace jsme docházeli i v době letních prázdnin. Stálo to nás i dceru hodně práce, ale v srpnu se písmo výrazně zrychlilo a zlepšilo. Na doporučení paní Benešové jsme se dohodli s třídní učitelkou, aby mohla dcera psát pouze tužkou, ne perem. Dnes je dcera ve druhé třídě, sice ještě ve škole stále píše tužkou, ale píše svižně a čitelně (podle třídní učitelky prý krasopisně). Její sešity už mají hezkou úpravu, ve škole píše stejně rychle jako ostatní spolužáci, zpětná vazba od třídní učitelky je pozitivní. Domácí úkoly už dcera píše perem, za pár týdnů bude psát perem i ve škole.

Paní Benešové děkujeme za to, že nás vždy povzbudila, uklidnila, vše nám srozumitelně vysvětlila a nabídla možnosti řešení. Získali jsme mnoho informací, o kterých jsme předtím nevěděli. Dále oceňujeme poměrně flexibilní pracovní dobu paní Benešové. Do poradny jsme chodili s dcerou oba, vždy v pozdních odpoledních hodinách po práci. Dále vnímáme pozitivně vybavení poradny, působí neformálně (měli jsme obavy, aby dcera nebyla zbytečně vystresovaná). Naše dcera se při první návštěvě styděla, ale při dalších návštěvách už spolupracovala a do poradny se těšila. Dokonce i teď, když jí něco ve škole nejde, tak říká: „půjdeme ke Kláře, ta nám řekne, jak to udělat.“

Děkujeme za nás i za dceru. Karel a Jana

 

> Předškolák - EG

Do poradny jsme začali se synem chodit potom, co ve školce prošel psychologickými testy na školní zralost s výsledkem, že nic neumí, ale do školy má jít!!!! Takže nedostane odklad, i když já si myslela, že ho určitě dostane. Další ranou byl zápis ve škole, kdy neuměl vůbec nic a paní učitelka  se na mě smála a říkala, že to nevadí, ale bylo zřejmé, že vadí. Úplně mě to vyděsilo.

V poradně, kam jsme chodili na Maxíka, mi Klára dala jistotu, že jsem pro syna udělala maximum, a že to zvládneme. Syn se strašně zlepšil. Byla to dřina, ale strach mě donutil s ním 5 x týdně pracovat - určitě toho nelituji. Manžel říká, že to byly nejlépe investované peníze a čas za dlouhou dobu. Syn si zvykl na to, že něco musí pravidelně dělat, a teď v první třídě plní úkoly bez odporu.

Spoustu věcí již z Maxíka uměl jako například pravá, levá, první poslední písmenko, je zvyklý "psát" - dobře drží tužku, zlepšil si soustředěnost a výdrž, i když to by ještě chtělo zlepšit. Takže si myslím, že mám v první třídě o mnoho méně starostí. Číst se bohužel nenaučil :-), ale to jsem ani neočekávala.

Kláře za vše moc děkuji. EG

 

> Předškolák - K. Holub

Ve školce byl Honzík neposedný, nerad kreslil a u ničeho dlouho nevydržel. Měli jsme proto obavu, jestli Honzík zvládne první třídu. Zkoušeli jsme různé sešity pro předškoláky a udržet ho při nějaké aktivitě, ale nic nezabíralo. Až poté, co jsme absolvovali první lekci Maxíka u Vás v poradně jsem pochopil, že jen sešity nestačí.

Když se na rozhodnutí začít s přípravou Honzíka u Vás v poradně dívám s odstupem času, tak musím říct, že to bylo nejlepší rozhodnutí, které jsme mohli udělat. Rád bych Vám poděkoval za individuální a trpělivý přístup. Honzík je teď v první třídě a zvládá ji absolutně bez problémů.

Děkujeme, K. Holub

motylek

ChytrySkolak.cz

Pedagogická poradna Praha

Speciální pedagog Praha 10

Mobil: 702 302 302, Email: kbenesovaporadna@seznam.cz

Zkušenosti rodičů